Na každé dovolené, i když se na ni hodně těšíte a nepředpokládáte, že by se vám mohlo cokoliv stát, můžou nastat situace, kdy budete potřebovat vyhledat lékařskou pomoc.
V každém větším letovisku najdete zdravotní středisko, které můžete s klidem navštívit. Zdejší doktoři jsou ochotní a střediska a nemocnice poskytují kvalitní péči. Na ostrově Pag vám může poradit náš delegát, který bydlí v Mandre. Zdravotní střediska na ostrově Pag jsou popsána na našem webu.
Pro klid duše před odjezdem vždy uzavřete cestovní pojištění u kterékoliv pojišťovny, která cestovní pojištění nabízí, nebo při objednání dovolené v CK Novalja využijte komplexní cestovní pojištění, jehož součástí je jak zdravotní pojištění, tak i pojištění storna pobytu.
Nároky z různých typů cestovního připojištění se mohou lišit. Proto je nutné si při jeho sjednávání pozorně přečíst smluvní podmínky a ujistit se, že kryjí potenciální zvláštní rizika vašeho pobytu v zahraničí (např. úrazy při sportu). Je třeba počítat s tím, že žádná běžná komerční pojistka zpravidla nepokryje zdravotní problém, který existoval již před vycestováním, nebo zdravotní problém, který vznikl v důsledku rizikového jednání (po požití alkoholu apod.).
Komerční připojištění většinou kryje náklady na spoluúčast, náklady na převoz do ČR před ukončením léčení a náklady na převoz ostatků do ČR v případě úmrtí. Nabízí i možnost asistenční služby. Ač se to nemusí zdát, jedná se o skutečně vysoké částky, proto je cestovní pojištění důležité.
Při zdravotních problémech primárně vyhledejte služby lékaře, který má smlouvu s Chorvatskou zdravotní pojišťovnou (Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje - HZZO). Vyhledávač smluvních lékařů naleznete zde:
1. Odabir naselja – zadejte název obce, ve které hledáte lékařskou pomoc
2. Odabir djelatnosti - Opća/obiteljska medicina (pokud potřebujete praktického lékaře) nebo Dentalna zdravstvena zaštita (pokud potřebujete zubaře) nebo Zdravstvena zaštita predškolske djece (pokud potřebujete pediatra)
Na základě kartičky pojištěnce (Evropský průkaz zdravotního pojištění - EHIC nebo certifikát - EPZP, který průkaz evropského zdravotního pojištění nahrazuje), mají pojištěnci z jiného členského státu EU, kteří během svého dočasného pobytu v Chorvatsku náhle onemocní, zraní se nebo utrpí úraz, právo na zdravotní péči, kterou nelze odložit do plánovaného návratu do České republiky, a na náklady příslušné zdravotní pojišťovny.
Evropskou kartičku pojištěnce vydává zdravotní pojišťovna v domovské zemi, ve které je osoba pojištěna v rámci povinného zdravotního pojištění.
Na základě této kartičky je osobě umožněno využívat nezbytné zdravotní služby s přihlédnutím k povaze a předpokládané délce pobytu. Nutnost odhaduje smluvní lékař v Chorvatsku, kterého jste se rozhodli navštívit.
Evropská kartička pojištěnce pokrývá okamžité náklady na zdravotní péči, tedy zdravotní péči, u které smluvní lékař v Chorvatsku, na kterého jste se obrátili, rozhodl, že ji nelze odložit do plánovaného návratu do vaší domovské země.
Evropská kartička pojištěnce nepokrývá výši spoluúčasti na nákladech vynaložené zdravotní péče, služby využívané v soukromých zdravotnických zařízeních nebo soukromých lékařů, jakož i služby, které nejsou hrazeny z povinného zdravotního pojištění v Chorvatsku.
Kartička pojištěnce se používá přímo u smluvních poskytovatelů zdravotních služeb v Chorvatsku, za stejných podmínek a za stejnou cenu, jako kdybyste byli pojištěni v Chorvatsku. To znamená, že se možná budete muset podílet na nákladech vynaložené zdravotní péče (platit za účast), pokud je to povinné pro osoby pojištěné v Chorvatsku za stejnou zdravotní službu.
Pokud jste museli zaplatit za služby zdravotní péče využívané v Chorvatsku, přestože máte platnou kartičku pojištěnce, obraťte se na svoji zdravotní pojišťovnu v České republice a požádejte o proplacení zaplacených nákladů. Pro vrácení peněz doporučujeme, abyste si uložili a k žádosti přiložili veškerou zdravotnickou dokumentaci. Uschovejte si původní fakturu, která jasně uvádí, jaké služby byly poskytnuty a že faktura byla zaplacena!
Lékař, který nemá smlouvu s Chorvatskou zdravotní pojišťovnou, musí mít v prostoru svojí ordinace ceník služeb a zdravotních úkonů vystavený na viditelném místě!
Přestože neexistuje žádný typ pojištění nebo jejich kombinace, které by mohlo stoprocentně vyloučit, že občan neponese nějakou část nákladů na případné léčení sám, platí, že cestovní pojištění = větší jistota.
Jednotné evropské číslo tísňového volání – 112
První pomoc – 194
Mezinárodní telefonní předvolba do Chorvatska je 00385, možno psát i ve tvaru +385.
Na mapě si můžete vyhledat Nemocnice v Chorvatsku. Všechny by měly být smluvní.
Na mapě si můžete vyhledat Zdravotnická střediska. Všechny by měly být smluvní.
Na mapě si můžete vyhledat Lékaře v Chorvatsku.
Na mapě si najděte místa s První pomocí.